Pekerjaan Baru



Hai...salam...
setelah sekian lama aku tak menulis kat sini...

aku ada benda nak share...selepas selama hampir setengah tahun aku tak bekerja...
selepas contract keje aku sebagai merchandiser ditamatkan...sambung pulak dengan masalah COVID-19 ni...so aku memang kena stay kat rumah la jawabnya kan...ahahaha

sekarang aku dah start keje baru...aku start 01/07/2020 aritu...bekerja di salah satu kedai dalam MALL di BANGSAR..
well lepas dah bekerja almost 1  month ni,...aku rasa yang kerja ni best...hehehe
kenapa aku kata best sebabbbb........

sebab dekat sini aku boleh belajar banyak benda pasal baking...pasal cooking and even kalau aku nak bake atau cooking..aku boleh guna je semua kelengkapan yang ada kat sini..dan kelengkapan yang diorang ni ada semua yang in trend....ahahahha...cuma aku kena bawak bahan basah untuk makanan yang aku nak masak la...tapi kalau nak bake...segala kelengkapan macam tepung..gula..asid vanilla..oven..apa sahaja la...itu semua dah ada dalam kedai ni..so aku tinggal minta izin nak guna je..dan alhamdulillah..diorang kat sini semua jenis yang tak kedekut...selain aku boleh guna barang barang dekat sini...diorang jugak jenis yang senang untuk berkongsi makanan...dan boleh dikatakan setiap hari aku akan dapat makan free...roti yang fresh bake dari oven...pizza..korean pancake...soup...macam macam la...tak cukup diorang bagi makan kat sini...kadang kadang diorang memang purposely bake something untuk kitorang yang shift pagi ni bawak balik...

Ya ALLAH...terima kasih untuk rezeki ini..dan aku harap sangat yang ALLAH akan kekal kan aku bekerja disini sampai satu masa yang ALLAH tau aku dah mampu tampung hidup aku..dan bagi mama hidup yang lebih selesa...bukan la selesa maksud nya kaya raya...tapi cukup la dengan aku tak menyusahkan mama...tak berhutang...dan dapat belikan mama barang barang yang elok dan tahan lama...tapi dalam masa yang sama aku minta jugak pada ALLAH supaya kekal kan aku dekat sini sampai aku jadi kaya..AAMIIN...

sebab tu la aku cakap aku suka keje dekat sini...bukan sebab dapat makan free je ok...tapi sebab enviroment yang best...kawan kawan yang sporting...walaupun kitorang tak sama agama dan bangsa...walaupun aku rasa diorang ni racist sebab borak dalam bahasa chinese...hehehe...tapi tak pe la..aku rasa sama je..kalau ko satu tempat keje dengan orang sebangsa dan seagama dengan kau pun lebih kurang sama...cuma diorang yang sama bangsa dan agama dengan kau...bercakap belakang kau ...tapi diorang ni cakap bahasa yang aku tak paham je..tapi still cakap depan aku...ahahahah

ok la...sampai sini je la ye...sebenarnya aku dalam kedai...sebab tak ada apa nak buat..aku update la blog ni...hehehe...ok nak sambung keje...adios


Comments

Popular posts from this blog

A New Look

Kemurungan