Kemurungan

aku ada masalah kemurungan????

inikah yang selalu orang yang alami masalah atau penyakit ni akan bertanya pada diri sendiri...?

kitorg yang alami penyakit ni akan sedar ke yang kitorg ni ada penyakit ni???

aku ada baca yang setiap orang yang alami penyakit ni tak suka bila ditanya atau bila orang lain sebut pasal penyakit ni pada orang yang alami...betul ke???

macam mana orang yang alami penyakit ni nak sedar yang dia tengah alami penyakit ni...?

apa pulak punca pada penyakit ni ?????

macam mana nak tanggani penyakit ni...???

apa yang boleh kitorang yang alami penyakit ni lalui sepanjang penyakit ni...???

apa yang patut kitorang buat untuk stopkan penyakit ni....?????

penyakit ni ada ubat ke....???

cara mengubati...???

macam macam yang aku baca dan dengar pasal benda ni...and jujur cakap..aku lalui benda ni sekarang..tapi aku sendiri tak tahu macam mana nak cakap...macam mana nak minta tolong..macam mana nak buktikan...macam mana nak tunjuk...sebab????

bagi aku penyakit ni tak ada apa apa simtom..tak ada apa apa yang boleh nampak yang ko alami masalah ni....satu je yang pada aku yang akan ko rasa ko alami masalah ni...bila.....
ko asyik terpikir nak habiskan hidup ko...nak bunuh diri la...nak buat benda benda bodoh la...macam macam lagi...and aku rasa bila kau alami benda benda macam ni...apa yang paling penting masa ni adalah...kekuatan dari segi MENTAL...ko SANGAT SANGAT SANGAT...memerlukan kekuatan..sokongan dari segi mental....

cara tanggani..???cara ubat..???

hurmmm...untuk soalan ni...aku tak ada apa apa jawapan sebab sampai sekarang aku masih tak ada apa apa cara untuk ubat atau hilangkan penyakit ni..tapi apa yang aku tau..penyakit ni tak akan hilang sepenuhnya..dan tak mudah untuk korang  lepaskan ...sampai satu masa ko rasa macam benda ni semua..perasaaan ni...penyakit ni akan hilang....tapi sebenarnya TIDAK...dan jangan terkejut kalau ko rasa ko tak alami penyakit ni dah bertahun dan tiba tiba ia datang balik menyerang..so pada sesiapa yang pernah alami penyakit macam ni...aku nasihatkan sentiasa cool...and stanby...cool untuk korang jaga perasaan korang..jaga mental korang..jaga kelakuan korang bila korang kena balik...dan stanby untuk sebarang kemungkinan atau kelakuan yang mungkin korang buat bila korang tak dapat control...always bagitahu pada orang yang selalu ada dengan korang...yang tau korang pernah ada penyakit ni untuk sentiasa buat apa yang diorang patut buat bila penyakit ni serang....hehehehe...jangan ambik ringan benda ni...

Comments

Popular posts from this blog

A New Look

Pekerjaan Baru